Zarządzanie wizualne

Zarządzanie wizualne

Zarządzanie wizualne to forma komunikacji, której celem jest stworzenie sprawnie funkcjonującego miejsca pracy za pomocą wizualnych elementów kontrolnych. Służą one do identyfikacji problemów, redukcji marnotrawstwa, obniżenia kosztów produkcji, skrócenia terminów dostaw, zmniejszenia zapasów, stworzenia bezpiecznego środowiska pracy i zwiększenia zysków.

Miejsce pracy, które działa sprawnie dzięki wizualnym elementom kontrolnym, jest jasno określone, metodycznie zarządzane i przejrzyście zorganizowane.

Wdrożenie tej metody niesie ze sobą wiele korzyści i oszczędności:

  • poprawa produktywności
  • uwidocznienie problemów (na przykład dzięki ramkom informacyjnym)
  • przejrzystość i dobra organizacja stanowiska pracy (np. za pomocą paneli perforowanych do stołów warsztatowych i odpowiednich akcesoriów)
  • zwiększenie bezpieczeństwa (za pomocą oznakowania podłogowego)
  • oszczędność czasu
  • ułatwienie komunikacji między pracownikami a zarządem
  • zwiększenie dyscypliny pracy
  • stworzenie przestrzeni dla opinii pracowników
  • motywacja pracowników
  • poprawa kultury organizacyjnej firmy
Powrót do przeglądu artykułów